logo share

RizVN Login

نام کاربری:کدملی بدون خط تیره

رمز عبور:4 رقم آخد کد ملی

طرح های پرورشی

1-طرح کرامت

 فواید آموزش طرح کرامت ( آداب و مهارت های زندگی اسلامی )

1- تبین قوانین و مسائل اسلامی                   

 2-کمک به خود شناسی دانش آموزان

3-کمال یابی و رسیدن به نقطه مطلوب

4-پرورش شهروند خوب

5-پرورش فضائل اخلاقی در دانش آموزان

6-تکریم از ذات فطری انسان

7-آموزش اخلاق اجتماعی اسلامی

8-کمک به آموزش مفاهیم کتب درسی

9-تقویت روخوانی

10-افزایش دایره لغات دانش آموزان

11-آشنایی با احادیث اسلامی و سخنان بزرگان

 12-آشنایی با آیات قرآن مجید و قصه های قرآنی

13-تقویت مهارت قصه گویی

14-تقویت اعتماد به نفس

15-شناخت نقاط قوت و ضعف داشن آموزان توسط معلم 

16-احترام به حقوق دیگران

 

 

2-طرح صالحین

 

نظام واره شكلي صالحين، نشستن حلقه اي افراد را در جلسات به چند دليل مورد تاكيد قرار داده است:
1) اول آنكه در نظام حلقه اي براي هيچ كس، صدر و ذيل و بالا و پايين قائل نمي شويم و تمامي اعضاء گروه را در مقام تعليم و تربيت و نيز در مرتبه پرورش و تزكيه، تقريبا هم رتبه يكديگر فرض مي كنيم كه به اين ترتيب، همه اعضاي گروه به يك اندازه براي آموختن و تعالي و رشد و كمال و معرفت در خود احساس نياز خواهند كرد.
چنانچه در اين باره، در آموزه هاي ديني مي خوانيم كه در صدر اسلام نيز، گاهي وقتي فردي به دنبال رسول خدا (صلي الله عليه و آله) در مسجد مي آمد، قبل از اينكه اصحاب، ايشان را معرفي كنند، خودش از ترتيب نشستن افراد نمي توانست حضرت را بشناسد، كه اين امر، حاكي از نشستن حلقه اي افراد در آن جلسات مي باشد.

2) دوم آنكه در نظام نشستن حلقه اي و دايره وار، همه اعضاي گروه در مباحث شركت داده مي شوند و ترس و واهمه احتمالي افراد خجالتي و كم رو براي سخن گفتن و ابراز عقيده، در فضاي صميمي و بدور از هر گونه تكلف حلقه تربيتي، از بين خواهد رفت و بر اين اساس تمامي حاضران فرصت حضور در حلقه را به منظور رشد و ارتقاء دانش و بصيرت خود مغتنم مي شمارند.

3) و بالاخره سوم آنكه در نظام حلقه اي، براي سرگروه كه نقش مبلغ يا همان پيام رسان ديني را ايفا مي كند، امكان بهره برداري از اثرگذارترين شيوه ي تبليغ و آموزش، يعني همان تبليغ چهره به چهره، سينه به سينه يا به تعبير روايات اسلامي بالمشافهه فراهم مي گردد.

 

3-طرح همگام با قرآن

  • ضرورت توجه بيش از پيش به آموزش قرآن در مدارس و يادآوري اينکه قرآن کتاب

     زندگي وطراز اعمال انسان نيز براساس اين کتاب الهي است، وجود دو ساعت

    در هفته براي آموزش قرآن در مدارس کافي نبوده و برنامه هاي ديگري براي

    بهره گيري بيشتر و تقرب دانش آموزان به قرآن کريم از سوي وزارت آموزش وپرورش

    پيش بيني شده است که اجراي طرح همگام با قرآن کريم از جمله اين برنامه هاست.


     نحوه اجرا اهداف طرح:

    ــ cd   طرح آموزش همگام قرآن

    ــ‌ 3 دقيقه قرائت قرآن در شروع کلاس درس .

    ــ انس با قرآن وبهره گيري از آن در زندگي .

    ــ  توانايي درک مفاهيم

    ــ تقويت روان خواني وروخواني قرآن .

    اصول حاکم بر اين يادگيرها :

    ــ بهره گيري از شيوه هاي متنوع ،

    ــ محوريت دانش آموز،

    ــ مشارکت خانواده وتوجيه اولياء و مربيان ،

    ــ تشويق واميد آفريني

    ــ توجه به تفاوتهاي فردي دانش آموزان و....

     اصول حاکم بر اين يادگيرها دانست.
    در این طرح قبل از شروع درس در سه زنگ ، یک آیه از قرآن با تفسیر آن

    قرائت می شود.


    معلمان در طرح همگام با قرآن فقط نقش راهنما را دارند و انجام اين طرح به عهده دانش

     آموزان است.


    مسئولان آموزش و پرورش به منظور گسترش فعاليت هاي قرآني دانش آموزان كارگروهي

    از مديران و مربيان تشكيل مي دهند. و پيشنهادات در زمينه اجرايي كردن ........

    هدف از انجام اين طرح :

    كمك به روخواني و روان خواني قرآن توسط دانش آموزان است.  و..........

Background Image

Header Color

:

Content Color

: